רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

ראשי כללי שמירה על ניקיון הרכב

שמירה על ניקיון הרכב

צוות האתר כללי 23.08.20

בעולם המודרני אנו מבלים ברכב זמן רב. הדברים נכונים שבעתיים בישראל – נכון להיום, עומסי התנועה כופים עלינו שעות פקקים רבות, למרות המרחקים הקצרים.

כל זמן השהות שלנו ברכב אנו במגע מתמיד עם אבק. אנו מייצרים אותו, שכן רוב האבק הוא לא אחר מאשר חלקיקים מהעור שלנו, וכן על ידי פתיחת החלון בנסיעה בכבישים המפוייחים. את האבק אנו נושמים, והחל מכמות מסויימת או עבור אנשים מסויימים הדבר כבר עלול להוות בעיה בריאותית של ממש.

קרדית האבק מפרישה חומרים שעלולים להזיק לעור ולדרכי הנשימה של אנשים רבים, בעיקר בעלי רגישויות עור או ילדות וילדים. אז מה צריך לעשות כדי להימנע מכך?

תחזוקה שוטפת וניקוי מקצועי אחת לתקופה

התחזוקה השוטפת של הרכב היא מאוד חיונית, עקב אופי ותדירות השימוש ברכב. ככלל, מומלץ לא לאכול ולשתות באוטו, ואם כן עושים זאת – להיות עירניים לפירורים או כתמים, ולנקות אותם סמוך ככל שניתן למועד ההצטברות שלהם. ככל שממתינים יותר זמן – הנזק מתעצם וכך יקשה על ניקוי ריפודי רכב.

אחת לכמה חודשים, עד שנה (אם אתם מקפידים על תחזוקה שוטפת של הרכב), מומלץ להיעזר בשירות מקצועי. הסיבה העיקרית לכך היא שגם אם אנחנו מנקים באופן תדיר, ישנו אבק המצטבר בעומק המושבים, וישנם כתמים הנכנסים אל תוך סיבי הבד של הריפוד.

בנוסף, לכלוך הוא לא רק סוגיה אסתטית או של אבק, ויש גם חיידקים המעורבים בתמונה. ניקוי מקצועי אחראי גם על חיטוי. יתרון נוסף של החיטוי הוא שהוא מקשה על הלכלוך להצטבר לאורך זמן, וכך ירחיק את המועד הבא בו תצטרכו ניקוי יסודי.

באיזה חומר כדאי להשתמש

התשובה תלויה כמובן בסוג הריפוד. לכל סוג ריפוד – בד, בד סינטתי, עור או דמוי עור – ישנם חומרים ייעודיים. שימוש לא נכון עלול להסב נזק לסיבי הריפוד, ולכן מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי או להיעזר בשירותי ניקוי מקצועי.

ידידותי לעור – ידידותי לסביבה

רבים חוששים שניקוי מקצועי מערב שימוש בכימיקלים שעלולים לפגוע באיכות הריפוד של הרכב, ובטווח הארוך אף להשפיע על בריאות הנוסעות והנוסעים בו.

אולם, המצב הוא הפוך לחלוטין. בשנים האחרונות פותחו חומרי ניקוי ירוקים לחלוטין, כלומר כאלה העשויים אך ורק מחומרים טבעיים, בדרך כלל מזרעים של ירקות ופירות או מצמחים שונים.

חומרים אלה הם האיכותיים ביותר לרכב, ובטוחים לחלוטין לשימוש. לאחר ניקוי בחומרים אלה תוכלו להיות רגועים לגבי הכניסה שלכם לרכב, של ילדיכם ואף של חיות המחמד שלכם, וכן להיות רגועים לגבי השמירה על איכות הריפוד.

הבאה הבא קודם הבא
לייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך