רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

ראשי כללי מתי יש צורך בשירותי ריתוך בתיקון רכבים

מתי יש צורך בשירותי ריתוך בתיקון רכבים

צוות האתר כללי 01.07.20

רתכים, הם אנשי המקצוע שבונים את העולם שבו אנחנו חיים. ואכן, ריתוך הוא חלק חיוני מחיי היומיום. ממכוניות ועד לבנייני משרדים רבי קומות, ממטוסים ועד לחלליות – אף אחד מהם לא היה אפשרי ללא הריתוך. 

אולי אתם שואלים, מה זה בכלל ריתוך? במילים פשוטות, ריתוך הוא תהליך המחבר לצמיתות בין שתי מתכות. רוב הדברים שאנחנו משתמשים בהם מורכבים מריתוך או מיוצרים בעזרת ציוד שהורכב בתהליך שכלל גם ריתוך.

דמיינו עולם ללא ריתוך…

ללא ריתוך, החיים שלנו היו שונים לחלוטין ולמען האמת, די משעממים. ההגעה למדינה אחרת לא הייתה אפשרית מכיוון שמטוסים, אוניות ואמצעי תחבורה אחרים לא היו קיימים ללא מעורבותו של רתך מקצועי זה או אחר. דמיינו עולם שבו לא היינו יכולים פשוט לקפוץ לרכב ולנסוע לסופר כדי לקנות סוכר שחסר לנו למתכון. 

ומה לגבי עולם שבו לא היו נמצאים בסביבה כמה מהפסלים ויצירות האומנות המפורסמות ביותר בתבל? ללא ריתוך, יצירות אמנות כמו הפסלים בגן של מוזיאון תל אביב לא היו נוצרות. כמעט בכול עיר מוצב מונומנט אומנותי ייחודי שנוצר בעזרת ריתוך מתכות. בסופו של דבר, ללא ריתוך, העולם לא היה נראה כפי שהוא נראה היום. 

ובכול זאת, רוב האנשים אפילו לא נותנים את הדעת על הריתוך אולי חוץ מאשר כשנשבר להם משהו ברכב…

תיקון חלקים ברכב בעזרת ריתוך

שירותי ריתוך מעורבים בביצוע תיקונים שונים של רכיבי פלדה ברכבים של כל יצרן רכב או דגם של רכב. בין אם יש לכם מכונית קלסית או דגם חדש, רתך מקצועי יכול לסייע לכם.

אחרי הכול, חלקים רבים ברכב בנויים מפלדה. הסיבה לכך היא שמתכת זו עמידה מאוד בפני חלודה ולכן מחזיקה מעמד שנים רבות.

לרתכי הרכב יש ניסיון בעבודה עם רכבי פלדה רבים במגוון רכבים כולל: מכוניות, משאיות, ואפילו אופני שטח. רתך הרכב יכול לתקן אזורים שונים ברכב, כגון:

  • משטחי הרצפה
  • מסגרת הרכב
  • הפגוש

למעשה בכל מקרה שבו יש צורך לתקן רכיב ברכב שעשוי ממתכת (פלדה או אלומיניום), קרוב לוודאי שיהיה צורך במעורבות של רתך מקצועי ומיומן כדי להבטיח שתמשיכו לנסוע ברכב בטוח ואמין. 

יש מומחים הטוענים כי תיקוני ריתוך מקצועיים הם אלטרנטיבה משתלמת לרכישת חלקים חדשים. ואכן, מדוע לקנות חלק חדש כאשר ריתוך פשוט יעשה את העבודה?

שירותי ריתוך לרכב

ריתוך רכב הוא שירות שתידרשו לו, לא רק אם חלילה עברתם תאונת דרכים, אלא גם בגלל בלאי כללי שנגרם למכונית שלכם. 

מזג אוויר חורפי וקר, תנאי שטח לא אופטימליים – עלולים להתבטא במצבו של הרכב. גם חלודה בלתי נראית עלולה להצטבר ולהחליש מאוד את ציפוי הרכב. 

בקיצור, לא מעט אנשים מופתעים לגלות שהם זקוקים לעבודות ריתוך כאשר המכונית שלהם אף פעם לא עברה תאונה כלשהי.

כמות עבודת הריתוך הנדרשת לרכב

כמות עבודות הריתוך הנדרשות ברכב תלויות בחומרת הנזק שנגרם לו. במקרים מסוימים יתכן שתזקקו לעבודת ריתוך מעטה שנועדה לתקן חריר קטן. במקרים אחרים, יתכן שיהיה צורך להחליף פאנל שלם, או שתידרש עבודה אחרת, משמעותית יותר. 

למרבה המזל, מוסכים מקצועיים מסוגלים היום להשתמש ברתך המקצועי שלהם כדי לתקן את חלק שדורש תיקון ברכב, החל מפנל הרצפה וכלה בשלדת הרכב.

ריתוך טלאים או ריתוך תפרים?

סוג הריתוך הנדרש לתיקון החלק ברכב שלכם תלוי בסוג הנזק ובמידת החומרה שלו. מוסכים מקצועיים מציעים את שתי אפשרויות הריתוך, טלאים או תפרים, המבוצעות על ידי אנשי מקצועי בעלי ניסיון רב, כך שתוכלו להיות בטוחים שהרכב שלכם נמצא בידיים בטוחות.

הרכב זקוק לריתוך כדי לעמוד בתקנים הנדרשים

אם המכונית שלכם נכשלה בטסט כי הייתה זקוקה לעבודת ריתוך מסוימת, תוכלו לברר את המצב במוסך שלכם, לדון באפשרויות העומדות לפניכם ובעלויות הכרוכות בעבודה זו, עוד לפני שעבודת הריתוך תתבצע. 

אם תגיעו למסקנה שמוצע לכם פתרון יעיל במחיר סביר, אולי כדאי לתקן ולרתך את החלק שנשבר, ולא לקנות חלק חדש במקומו.

אגב, אנשים רבים מעדיפים להפקיד את מעבר הטסט השנתי בידיו האמונות של עובד המוסך, כך שלא יצטרכו לחזור שוב ושוב על הטסט בגלל תיקון זה או אחר שלא בוצע במכונית. עובד המוסך שואף להשלים את כל העבודות בבת אחת, וימנע מכם עיכובים או אי נוחות.

הבאה הבא קודם הבא
לייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך