רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

ראשי כללי מאיפה משיגים חלקי חילוף?

מאיפה משיגים חלקי חילוף?

צוות האתר כללי 02.08.20

הרכב שלכם זקוק לחלקי חילוף כדי להמשיך לנסוע כמו שצריך ולספק לכם חוויית נהיגה איכותית ומעל הכל – בטיחותית? רכב כמו כל מוצר נשחק עם הזמן וזקוק לחלקי חילוף וכדי להבין למה הוא זקוק עליכם לקפוץ לבדיקה במוסך במהלכה תקבלו את הייעוץ המקצועי ביותר בכל הנוגע לרכיבים שדרושים לרכב שלכם לנסיעה חלקה ובטוחה. 


למוסך יש את הידע המקצועי הנדרש, המומחיות וכן החלקים הנחוצים לטיפול ולביצוע תיקונים ברכב. פעמים רבות תדרשו בהחלפת חלקי חילוף בין אם מדובר במנוע מסוג מסוים או בגירים לרכב וכדומה.
מהיכן מגיעים חלקי החילוף ואיך ניתן להשיג חלקי חילוף בעלות משתלמת במיוחד?

מה ההבדל בין חלקים מקוריים לחלופיים ואיך תקבלו החלטה נכונה?
קיימים יצרנים מסוימים שמוכרים חלקי חילוף המתאימים לרכבים כשיש חלקי חילוף גנריים המתאימים לכל סוגי הרכבים ואחרים ייעודיים לרכבים מסוג מסוים, בין אם מדובר ברכבי שטח או רכב ממותג ספציפי הנדרשים לו חלקי חילוף ספציפיים. יש חלקי חילוף שניתן להשיג בזמן אמת מהיצרן בעוד אחרים יש להזמין מראש במיוחד אם מדובר בחלק פחות נפוץ שיותר קשה להשיג. ניתן לבצע הזמנה מיוחדת עצמאית של חלקי חילוף או להיעזר בקשרים של המוסך בתעשייה בהשגת החלקים הנחוצים.


יש הבדל בין חלקים מקוריים לחלקים חלופיים, כאשר החלקים המקוריים הם של היצרן הרשמי או המורשה בעוד החלקים התחליפיים הם לא של היצרן המורשה ועם זאת, פעמים רבות בחלקים מסוימים, יהיה שווה לרכוש חלקי חילוף שאינם מקוריים כדי ליהנות ממחיר טוב יותר אבל חשוב להתייעץ בנושא עם המוסך ולקבל חוות דעת מקצועית מתי להשקיע בחלק מקורי לרכב ומתי בחלק אלטרנטיבי לתיקון הרכב. יש להתייחס הן לתקציב והן לשימושיות, מבדקים שמעידים על אמינות בביצועים וכן אספקה, כי יש חלקים שקשה להשיג ולוקח זמן להשיגם ובינתיים הרכב מושבת או לא עובד כמו שצריך בעוד שיש חלקים שניתן להשיג במהירות כך שהרכב יחזור לפועל ותוכלו לחזור לכביש בהקדם האפשרי. כל עוד לא מתפשרים על איכות ובטיחות שווה לשקול את שתי האופציות.

איך משיגים חלקים משומשים לרכבים?

בנוסף, חשוב לשים לב להבדלים שטמונים בין חלקי חילוף חדשים מהיצרן שלרוב כוללים גם אחריות יצרן, כשיש כמובן לבדוק לכמה זמן אחריות זו תקפה ובין חלקי חילוף משומשים שעל אף שהם משומשים עדיין יכולים להיות יעילים אך הם לא כוללים אחריות יצרן באופן טבעי, כי כבר עברו מספר שנים מאז שנרכשו והחליפו בעלות. חלקי חילוף משומשים מגיעים לתעשייה בדרכים שונות ומגוונות בין אם באמצעות רכבים שנמכרו או רכבים שעברו תאונה, חלקי חילוף מפירוק, הגיעו למצב טוטאלוס או נמסרו לתהליכי גריטה. 

הכוונה היא שהרכב עבר תהליך פירוק של חלקי חילוף, כי הוא עצמו רכב ישן וכבר לא משרת את בעליו אך ניתן היה לחלץ ממנו חלקי חילוף שעוד ניתן היה לעשות בהם שימוש לטובת הנעת רכבים אחרים. בתהליכי גריטה בעל הרכב הישן מקבל למעשה סכום שנקבע לפי אבחון הרכב אודות הרכב הישן שהוא מוסר לגריטה וחלקי החילוף עוברים לטובת טיפולים ותיקונים במוסך של רכבים אחרים. בדרך זו אפשר להשתמש ברכבים ישנים כדי להחיות רכבים אחרים וליהנות גם ממחירים טובים על החלקים. אגב אם הרכב שלכם שבק חיים או החלטתם שהגיע הזמן לבצע תהליך גריטה תוכלו לעשות זאת באחד המגרשים הייעודיים לנושא ואפילו ליהעזר בשירותי גרירה מסביב לשעון שפועלים בכל עת ומכל מקום, כך שהרכב שלכם יגיע בבטחה לתהליך הגריטה ובכסף תוכלו להשתמש למימון רכב אחר או לכל דבר שתרצו.

הבאה הבא קודם הבא
לייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך