רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

ראשי כללי היתרונות בבחירת קלנועית ככלי רכב

היתרונות בבחירת קלנועית ככלי רכב

צוות האתר כללי 12.11.20

קלנועית הינה כלי רכב חשמלי המיועד לנסיעה על כבישים פנימיים בישובים, בשבילים ובמסלולים מגוונים אחרים המותרים על פי החוק. בנוסף, ניתן לראותה במתחמים פנימיים של מפעלים, שדות תעופה, בתי חולים, קניונים ועוד. למעשה, השם הנ"ל הוא שם לרכבים שפותחו ויוצרו בקיבוץ אפיקים החלוץ בתחום. הוא העניק לרכב את השם שהפך לגנרי ומקובל בישראל. הרכב הנ"ל מיועד לנוסע אחד או שניים. הוא בעל מימדים קטנים, מגיע עם 3 או 4 גלגלים ומונע על סוללות נטענות. טווח הנסיעה שלו אינו גדול, יחסית, ולכן הוא משמש אנשים לסביבתם הקרובה. הוא מסייע מאוד לניידות של אנשים מוגבלים או מבוגרים וניתן לראות אותו רבות בקיבוצים. יחד עם זאת, הוא מספק שירותי הובלה פנימיים למפעלים, לחקלאים ולמוסדות אחרים. בקלנועיות רבות יש ארגז אחורי למשאות.

תפעול נוח

אחד היתרונות ברכב הנ"ל הוא שהוא אינו מרעיש ומזהם. המנוע בו הוא חשמלי, שאינו פולט רעש או זיהום.  בין המערכות השונות שמותקנות בו ניתן למצוא גיר, מערכות תאורה, מערכות לאיזון ויציבות ועוד. יש קלנועיות עם הנעה קדמית ויש עם אחורית. תקלות שונות במערכות שונות בו ניתן לתקן במוסכים כולל במכון לגירים מורשה. ההפעלה שלה קלה.  התפעול של הכלי נעשה באמצעות ידית המותקנת על מוט ההיגוי עם הוראות הפעלה קדימה ואחורה, וכפתור נוסף לויסות המהירות. ההפעלה  נעשית באמצעות אצבעות הידיים. קלות הפעלתה, הרוחב שלה והיציבות בנסיעה הופכת אותה לפופולארית מאוד אצל מוגבלים, נכים ועוד. בזכותה הם הופכים לניידים ותלויים פחות בעזרה חיצונית. הם מועדפים, במקרים רבים, על כסאות גלגלים כולל אלו החשמליים. 

מפרט עשיר

ניתן למצוא קלנועיות מגוונות השונות אלו מאלו במפרט המייחד אותן. ניתן למצוא תוספות שונות כמו: פיקוד אלקטרוני מתקדם, לוח מחוונים עם תצוגת אל אס די, חיבור יו אס בי וכדומה. בנוסף, כיסויים לחורף, גגונים, כסאות אורטופדיים, גלגלים רחבים, מנגנוני שבת, ארגזים וסלים אחוריים ועוד.  קיימות תקנות בטיחות ותקנות תעבורה שונות אותם יש לכבד. יש איסור גורף לנסיעה על כבישים, מותר לנסוע על מדרכות ובשבילים מאושרים. מהירות הנסיעה המותרת היא 12 קמ"ש. ניתן לרכוש קלנועית חדשה או משופצת אצל יצרנים שונים.   

שירות ותיקוני גיר

קלנועית נחשבות לכלי רכב אמינים ומשרתים את בעליהם שנים רבות. ניתן לרכוש חדשים ולהחליפם בעסקאות טרייד אין עם המפעל או המשווק שלהם. בגלל שמדובר על מנועים חשמליים ומערכות שאינן מורכבות, יחסית, הן אינן מתקלקלות והבלאי בהן נמוך. עלולות להיווצר תקלות שונות כמו תקלת גיר. במכון לשיפוץ גירים ניתן לתקן תקלות גיר, ובמקרים בהם הוא גמור, מומלץ להחליפו ולקבל גיר חדש בהתאם לדגם. המכון מספק שירותיו גם לרכבים הממונעים על מנועי בנזין. מומלץ לרכוש קלנועית אצל משווק בעל מוניטין לקבל שירות עבורה במוסך גירים בעל מוניטין. ברשותו תשתית מקצועית המאפשרת לו מתן שירות מקצועי ואיכותי לכל לקוח.

 

הבאה הבא קודם הבא
לייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך