רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

ראשי כללי הגיר של אילו רכבים נחשב אמין ובטיחותי?

הגיר של אילו רכבים נחשב אמין ובטיחותי?

צוות האתר כללי 01.07.20

כל אחד היה רוצה שהמוסכניק ילחש לו באוזן מה הרכב שהכי כדאי לקנות. אלא שהבחירה ברכב ספציפי נשענת על הרבה יותר מצבע, גודל וצורה, בראש ובראשונה אמינות ובטיחות.

כיום מתמקד ענף ייצור המכוניות במערכות בטיחות מתקדמות ובהטמעתן בכל כלי הרכב ללא יוצא מן הכלל. אם בעבר יכולנו למצוא מכוניות בעלי רמות בטיחות משתנות על הכביש, הרי שכיום מכוניות אלו פשוט לא יירכשו על ידי הקהל. בתחום זה חלה האצה התפתחותית טכנולוגית מרחיקת לכת והיא כוללת מערכות אדפטיביות מדהימות שמוטמעות בכלי הרכב במטרה לצמצם תאונות ונזקי פגיעה, הן ברכוש והן בנפש.

אילו סוגי גירים קיימים ומי מהם עדיף?

מעבר לכל מערכות הבטיחות ברכב, ישנו גם עניין הגיר. אם אתם חובבי נהיגה, בוודאי תעדיפו לרכוש רכב עם גיר ידני, בזמן שאחרים יסתפקו בגיר האוטומטי, החצי אוטומטי או הרובוטי. אלא שהגיר (תיבת ההילוכים) הוא תלוי יצור ומשתנה בין חברה לחברה, מה שמעמיד את בטיחותו ואמינותו של כל גיר ביחס לגירים אחרים בסימן שאלה. 

רוב הרכבים בישראל נמכרים עם תיבת הילוכים אוטומטית, כמו הקרוסאובר של רנו או דגמים אחרים של היצרן הצרפתי המוביל, שנוחים יותר לנהיגה. יחד עם זאת, גירים ידניים נחשבים לחסכוניים יותר ובעלי נהיגה חווייתית. אורך החיים והעמידות של כל אחד מהם תלויים במצב של כל רכב באופן אישי ואופן הנהיגה. תיאורטית, הגיר האוטומטי "יחטוף" בלאי בשלב חיים מאוחר יותר, כך שיהיה צורך לתקן אותו לעתים רחוקות יותר, מאשר הגיר הידני הרגיל. 

גירים ידניים שנחשבים לאמינים ובטיחותיים ונמכרים בישראל

כידוע, אצלנו בישראל תפוצת הגירים האוטומטיים רבה בהרבה, מה שמקשה על מציאת רכבים עם תיבת הילוכים ידנית. וגם אז, רבים שואלים את עצמם עד כמה אמין הגיר הזה ומהו מצבו המדויק. בוודאי תשמחו לדעת שישנם מספר כלי רכב המשווקים בישראל עם גירים ידניים ושכיחותם על הכביש טובה:

סוזוקי בלנו – לכל דגמי סוזוקי ישנה אפשרות לתיבה רגילה. יחד עם זאת, חשוב לציין שמבחינת טכנולוגיה מתקדמת יש כאן חוסרים: הידנית של סוזוקי לא מגיעה עם בקרת שיוט או חיישני רוורס, מה שעשוי לפגום בסופו של דבר בבטיחות הנהיגה הטוטאלית.

מיצובישי אאוטלנדר – דגם פנאי ושטח מוצלח כמו הקרוסאובר של רנו או הונדה CR-V, שנחשב בין היתר לרכב משפחתי חזק ואיכותי. המחיר של הדגם הידני נמצא בפער של 30 אלף שקלים לעומת הדגם האוטומטי, מה שמקנה לו יתרון משמעותי מבחינת הקונים. 

סיאט ליאון – הקטנה והעירונית נחשבת לאלטרנטיבה של השנים האחרונות לפולקסווגן גולף המיתולוגית וסקודה, שהיו "אליטת" הנסיעות הבינעירוניות. 

לאילו רכבים יש גיר אוטומטי מצטיין?   

בכל שנה נבחרות בענף הרכב מכוניות מצטיינות ברמת הבטיחות וחוויית הנהיגה. השנה אלו היו המשפחתיות טויוטה קורולה החדשה וסקודה סופרב. בקטגוריית הפנאי והיוקרה הצטיינו וולבו XC40, מרצדס GLE וסוזוקי ג'ימני המפתיעה. 

הבאה הבא קודם הבא
לייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך