רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

ראשי כללי האם זה נכון שככל שהרכב גדול הטיפולים שלו יקרים יותר?

האם זה נכון שככל שהרכב גדול הטיפולים שלו יקרים יותר?

צוות האתר כללי 01.06.20

כל אדם שקונה רכב מבין שההוצאות לגביו יהיו משמעותיות, בעיקר כאשר מדובר ברכבים שזקוקים לטיפולים תדירים או מיוחדים כמו רכבים מסחריים, רכבי יוקרה ורכבי שטח. תחזוקת כלי הרכב האישי שלנו מורכבת מטיפולי "החובה" כמו טיפול כל 10,000 ק"מ ובדיקה לפני הטסט השנתי, אך כל תקלה ברכב או בלאי של חלקים יצריך מאיתנו לפתוח פעם נוספת את הארנק. אז האם רכבים גדולים יטופלו בתעריף יקר יותר לעומת רכבים קטנים?

מה בכלל נחשב לרכב גדול?

כדי לענות על השאלה, נגדיר מיהו רכב גדול. כמובן שסוגי הרכבים השונים עומדים בהשוואה לאחרים ביחס לגודלם, כמו קיה ספורטז' לניסן מיקרה. אלא שלא די בכך כדי לקבוע את גודל הרכב וקיימת חשיבות גם לסוג המנוע ונפח המנוע. כך לדוגמה, רכב 7 מקומות זול לאחזקה כמו ניסאן X טרייל או קיה סורנטו בעלי 2,000 סמ"ק, עשוי להיות יקר יותר בטיפולים מאשר רכב כמו רנו קנגו בעל 1,600 סמ"ק. 

חלפים: הגורם מספר אחת להתייקרות טיפולי הרכב

המבחן המרכזי ביותר ביוקר הטיפולים של הרכב, הוא סוגיית חלקי החילוף שלו. באופן כללי ניתן לומר שככל שהרכב גדול יותר, חלקי החילוף לו הוא יזדקק יהיו יקרים יותר. יחד עם זאת, בישראל נמצא תחום חלקי החילוף לרכב בבעיה קשה, מאחר והמחירים גבוהים במיוחד בהשוואה למדינות העולם, מנסות הרשויות לפעול כדי להוזיל לפחות חלק מחלקי החילוף. אחד הניסיונות הראשונים היה האפשרות להציג ללקוח את המחיר לחלקי חילוף מקוריים ואת המחיר בהחלפה לחלקים לא מקוריים. בהמשך חייבו את כל המוסכים להציע חלקי חילוף מכל סוג, כך שהלקוח יבחר באופן אישי. כמו כן, עברה חקיקה שמתירה את מספר חלקי החילוף שכל אזרח יכול לייבא עצמאית, מה שעשוי להוזיל את עלות הטיפול בקרב מחזיקי הרכבים הגדולים. 

יש לכם מנוע דיזל? היערכו כלכלית 

ההתייקרות בטיפולי הרכבים הגדולים, בעלי 7 מקומות ומעלה, נובעת גם משאלת סוג המנוע: האם זהו מנוע בנזין או מנוע דיזל?

על פי רוב, מנועי הדיזל הם חסכוניים יותר ולכן מסוגלים אף להפחית בעלויות הדלק. אלא שברמה הטיפולית, צריך לזכור שגם רכב 7 מקומות זול לאחזקה חולק מנוע דומה עם רכבים מסוגים אחרים בעלי 7 מקומות ולכן עלויות הטיפול שלו לא בהכרח ישתנו כשמדובר על טיפול למנוע. 

עניין חשוב שצריך לקחת בחשבון לגבי מנועי דיזל, הוא שחלקי החילוף שלהם לעולם יהיו יקרים יותר מאשר של רכבי הבנזין. 

בשורה התחתונה:

גודל הרכב שתבחרו לקנות ישפיע על עלויות הטיפולים שתעבירו אותו. ככל שהרכב גדול יותר, בעל מספר גדול יותר של מקומות, נפח מנוע משמעותי וסוג מנוע דיזל (בהשוואה לבנזין בלבד) – עלויותיו השוטפות יתייקרו. יחד עם זאת, כיום ניתן להשתמש באלטרנטיבות להוזלת עלויות הטיפולים, כמו למשל הזמנת חלקי חילוף באופן עצמאי, או מגוון רחב יותר של פעולות ותיקונים, שהמוסכניקים מסוגלים להציע ללקוחותיהם. 

הבאה הבא קודם הבא
לייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך