רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

ראשי כללי איך לבחור שמן מנוע לרכב

איך לבחור שמן מנוע לרכב

צוות האתר כללי 10.11.20

שמן מנוע הוא אחד המשפיעים העיקריים על פעילות הרכב כולו, ואם הוא לא מספיק איכותי – הרכב לאט לאט יאבד מתקינותו. אם בעבר טיפולי הרכב היו לעיתים תכופות יותר והיה מרווח קטן יחסית בין טיפול לטיפול, היום הטיפולים הם בתדירות גבוהה יותר, וחלקנו נגיע אל המוסך פעם אחת בשנה. מכאן, החשיבות בבחירת שמן מנוע איכותית היא חשובה במיוחד. כיצד בוחרים שמן למנוע, אילו סוגים קיימים ומהם התקנים הנפוצים? כל התשובות לפניכם. 

צמיגות השמן 

התאמה של סוג השמן למנוע מאפשרת הנעה קלה, שימון טוב יותר גם במנוע קר, עמידות של השמן בטמפרטורות גבוהות ובכך מניעה של בלאי למנוע. עוד חשוב לדעת, זה שככל שצמיגות השמן נמוכה – כך יוטב לרכב שלכם. מידת החיכוך תהיה קטנה יותר, צריכת הדלק קטנה, הבלאי ירד והתוצאה היא חסכון כספי ואורך חיים של המנוע. צמיגותו של השמן נמדדת בתנאי קור ובתנאים של טמפרטורות גבוהות. בכל מקרה  

  • שמני מנוע מינראליים – שמנים רגילים וזולים כדוגמת שמן מנוע 10W40 ו-15W40 , אשר נחשבים טובים אך מוגבלים ביכולת שלהם לעמוד בתקנים נדרשים במנועים מודרניים. שמנים אלו צמיגים יחסית, ולכן לא יתאימו למנועים בעלי תפקודה גבוהה. 
  • שמני מנוע בטכנולוגיה סינטטית – שמנים מינראליים במקור, אשר עברו עיבוד על מנת להתאים לצרכי המנוע. הם מתאימים לרכבים חדשים אשר המנוע שלהם נדרש לעמוד בעמוסים גדולים יותר. 
  • שמן עומס כבד – שמנים הכוללים מספר תוספים שמקנים לשמן תכונות מבוקשות – למשל, תוספי טיהור לניקיון המנוע, תוספים שמונעים את השחיקה, נוגדי חמצון שמונעים התחמצנות השמן ושריפתו ועוד. 
  • שמן מנוע דיזל – שמן המיועד לטפל בעומסים של פיח, אשר נפוצים במנועי דיזל. פעולתו של השמן, מלבד לאפשר למנוע לעבוד, היא גם לאסוף ולפרק את חלילי הפיח. בשמן נהוג להשתמש עד למועד החלפת השמנים – כלומר ניקיון השמן הישן והלכלוך שהצטבר איתו והחלפה בשמן חדש.

אילו תקנים יש לשמן? 

  • תקן אמריקאי SAE – התקן הנפוץ ביותר שגם מתבסס על התכונה הבסיסית של השמן – רמת צמיגותו. כפי שפירטנו מעלה, שמן בצמיגות נמוכה יהיה אידיאלי עבור המנוע של הרכב שלנו. רמת הצמיגות מצוינת על פי האות W, כשהמספר הראשון אחריה מציין את צמיגות השמן בטמפרטורות נמוכות, ואילו הספרה השנייה מציינת את סמיכות השמן בטמפרטורות גבוהות. אם לא צוין אחרת, נעדיף שהספרה הראשונה תהיה קטנה ככל הניתן והספרה השניה גדולה ככל הניתן. 
  • תקן אמריקאי API – מדרג את השמן על פי ביצועיו ולא על פי רמת צמיגותו. התקן מחולק ל-2 קבוצות, כשהאות S מתייחסת למנוע בנזין והאות C למנועי דיזל. מלבד האות, ישנם מספרים שונים המגדירים את ביצועי המנוע. 
  • תקן אירופאי ACEA – התקן המקביל לתקן האמריקאי API.

שמן איכותי חסכוני בשבילכם

אנו נוטים להתייחס בזלזול לחלקים הפנימיים, בוודאי לאלה הסמויים מן העין. אלא שלשמן המנוע יש אחריות רבה על אריכות חיו של הרכב שלכם ולמספר הביקורים שלכם במוסך. השקעה בשמן איכותי, גם אם מחירו יקר יותר, היא ללא ספק הבטחה לכך שמספר הפעמים שתידרשו להגיע למוסך – תקטן. 

 

הבאה הבא קודם הבא
לייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך
ייעוץ ישיר עם בעל המוסך